Vanliga frågor
Nedan hittar du svar på vanliga frågor. Hittar du inte vad du söker går det bra att kontakta oss.
Beställning
Vi har en butik i Malmö på Stenyxegatan 25B, 213 76. Välkommen in och besök oss!
Nej, du kan handla hos oss som gäst. Om du vill ansöka om ett konto, kan du göra det här.
Hos oss kan du betala med Klarna, Swish, bankkort eller faktura.
Ja, man kan handla oss hos som privatperson.
Ja, så snart du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse automatiskt till den e-postadress du angav i kassan. Bekräftelsen innehåller information om din beställning och fungerar som ett kvitto på köpet.
Nej, vi har inget lägsta ordervärde. Du är välkommen att handla hos oss oavsett belopp – stort som smått.
Leveranser
Beställningar av lagerhållna produkter som gjorts innan kl 10.00 levereras normalt efter 1-2 arbetsdagar.
Vi levererar i hela Sverige. Om det gäller leveranser utanför Sverige får man kontakta oss för pris och fraktvillkor.
Ja, du kan enkelt hämta din beställning i vår butik. Säg bara till i kassan att du vill hämta ut ditt paket så hjälper vi dig.
Fri frakt gäller endast på beställningar inom Sverige med ett ordervärde över 995 kr exklusive moms. Det gäller endast på beställningar lagda via hemsidan som skickas med företagspaket utan tilläggstjänster. Vår standardfrakt vid beställningar under 995 kr är 139 kr ex. moms. Vid skrymmande paket tillkommer alltid en kostnad på 349 kr.
Om du inte fått ditt paket, kontakta oss så hjälper vi dig.
Tel: 040-293830 eller mail: order@cleanware.se
Om du valt hemleverans och inte är hemma när budet kommer, får du ett sms eller mejl med information om hur du bokar ny leverans eller hämtar paketet hos ombud. Ej mottagna leveranser kan innebära att extra kostnader tillkommer från transportbolaget.
Du kan välja att hämta din order i vår butik i Malmö. Vi meddelar dig när ordern är redo för upphämtning.
Företagskunder kan hämta sin order i butik efter överenskommelse. Skriv “hämtas i butik” i ordernoteringarna så kontaktar vi er när ordern är redo.
Returer & reklamationer
Vi tillämpar inget öppet köp. Du kan läsa mer om detta här.
Här kan du läs om hur du returnerar eller reklamerar en produkt.
Returen bekostas av kunden själv.
Om du vill returnera en vara gör du så här:
1. Kontakta vår kundservice
Skicka ett mejl till info@cleanware.se och uppge ditt ordernummer samt vilka produkter du önskar returnera. Du kan också ringa oss på 040-293830.
2. Få ett sändnings-ID av oss
När din retur är godkänd skickar vi ett sändnings-ID till dig. Det tar du med dig till valfritt ombud som samarbetar med DHL (t.ex. ICA, Coop, etc.).
3. Etiketten skrivs ut hos ombudet
Ombudet skriver ut fraktsedeln på plats och ser till att paketet skickas tillbaka till oss.
4. Returkostnad
För vanliga paket som returneras via ombud är returfrakten 135 kr ink. moms.
För skrymmande varor (större gods) kan returen kosta upp till 1345 kr ink. moms..
Vid retur av farligt gods (t.ex. vissa kemikalier) tillkommer upp till 745 kr ink. moms. i avgift.
Du får alltid veta vad returen kostar innan vi skickar sändnings-ID.
5. Hemleveranser
Har du fått ditt paket levererat hem till dörren? Kontakta oss så hjälper vi dig att boka upphämtning eller hittar en annan lösning.
Mina sidor
Du kan återställa ditt lösenord här.
Kontakta oss på info@cleanware.se så hjälper vi dig vidare.
Service & uthyrning
– Skurmaskiner
– Sopmaskiner
– Högtryckstvättar
– Professionella tvättmaskiner och torktumlare
– Ångtvättar
– Centraldammsugare
– Industridammsugare
Ja.
Vi hyr endast ut mattvätt, singelskurmaskin och våtdammsugare, till person med kundkonto.