Vanliga frågor

Nedan hittar du svar på vanliga frågor. Hittar du inte vad du söker går det bra att kontakta oss.

Beställning

Har ni även en fysisk butik?

Vi har en butik i Malmö på Stenyxegatan 25B, 213 76. Välkommen in och besök oss!

Behöver jag ett konto/profil för att kunna handla hos er?

Nej, du kan handla hos oss som gäst. Om du vill ansöka om ett konto, kan du göra det här.

Vad har ni för betalningsalternativ?

Hos oss kan du betala med Klarna, Swish, bankkort eller faktura.

Kan man handla hos er på Nordic Cleanware som privatperson?

Ja, man kan handla oss hos som privatperson.

Får jag en orderbekräftelse när jag handlar hos er?

Ja, så snart du har slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse automatiskt till den e-postadress du angav i kassan. Bekräftelsen innehåller information om din beställning och fungerar som ett kvitto på köpet.

Har ni något lägsta ordervärde?

Nej, vi har inget lägsta ordervärde. Du är välkommen att handla hos oss oavsett belopp – stort som smått.

Leveranser

Hur lång är er leveranstid?

Beställningar av lagerhållna produkter som gjorts innan kl 10.00 levereras normalt efter 1-2 arbetsdagar.

Var levererar Nordic Cleanware?

Vi levererar i hela Sverige. Om det gäller leveranser utanför Sverige får man kontakta oss för pris och fraktvillkor.

Kan man beställa varor på er e-handel och hämta dem i er butik?

Ja, du kan enkelt hämta din beställning i vår butik. Säg bara till i kassan att du vill hämta ut ditt paket så hjälper vi dig.

Vad kostar frakten?

Fri frakt gäller endast på beställningar inom Sverige med ett ordervärde över 995 kr exklusive moms. Det gäller endast på beställningar lagda via hemsidan som skickas med företagspaket utan tilläggstjänster. Vår standardfrakt vid beställningar under 995 kr är 139 kr ex. moms. Vid skrymmande paket tillkommer alltid en kostnad på 349 kr.

Jag har inte fått mitt paket, hur går jag tillväga?

Om du inte fått ditt paket, kontakta oss så hjälper vi dig.
Tel: 040-293830 eller mail: order@cleanware.se

Vad händer om jag inte är hemma vid leverans?

Om du valt hemleverans och inte är hemma när budet kommer, får du ett sms eller mejl med information om hur du bokar ny leverans eller hämtar paketet hos ombud. Ej mottagna leveranser kan innebära att extra kostnader tillkommer från transportbolaget.

Hämtning i lagershop (Privatkund)

Du kan välja att hämta din order i vår butik i Malmö. Vi meddelar dig när ordern är redo för upphämtning.

Hämtning i lagershop (Företagskund)

Företagskunder kan hämta sin order i butik efter överenskommelse. Skriv “hämtas i butik” i ordernoteringarna så kontaktar vi er när ordern är redo.

Returer & reklamationer

Har ni öppet köp?

Vi tillämpar inget öppet köp. Du kan läsa mer om detta här.

Hur returnerar/reklamerar jag en produkt?

Här kan du läs om hur du returnerar eller reklamerar en produkt.

Vad är er returkostnad?

Returen bekostas av kunden själv.

Mina sidor

Jag har glömt mitt inlogg och lösenord, hur går jag tillväga?

Du kan återställa ditt lösenord här.

Hur ändrar jag mina kontaktuppgifter?

Kontakta oss på info@cleanware.se så hjälper vi dig vidare.

Service & uthyrning

Vilka maskiner servar och reparerar ni?

– Skurmaskiner
– Sopmaskiner
– Högtryckstvättar
– Professionella tvättmaskiner och torktumlare
– Ångtvättar
– Centraldammsugare
– Industridammsugare

Servar och reparerar ni alla märken och fabrikat?

Ja.

Kan man hyra maskiner av er som privatperson?

Vi hyr endast ut mattvätt, singelskurmaskin och våtdammsugare, till person med kundkonto.